the other side of darkness

aku tetap TERTAWA walau aku sbenarnya ingin MENANGIS..
aku tetap TERSENYUM walau aku sebenarnya KECEWA..
aku tetap KUAT walau aku sebenarnya SUDAH LEMAH..
aku tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah..
dan yang terpenting aku tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja
walau sebenarnya hatiku sedang TERLUKA..

Segalanya berjalan lancar setelah kami berbaik semula selepas kehilangan apa yg kami created 6 years ago.. we became 1, always have each other back.. mase tu Dia bru shja menamatkan pengajiannya.. dan aku pula masih mencari jalan yang betul untuk diriku..

setalah tamat pengajiannya, Dia mula bekerja dan rutin harian kami masih sama seperti biasa.. kata orang hari2 jumpa pasti bosan, kataku pula, sehari xjumpa seperti ada yang tak kena.. tetapi, hubungan mana yang tiada masalah, lautan mana yang tidak berombak.. segalanya bermula apabila dia mula bekerja di subang dan aku di damansara..
kami keluar seawal jam 7.30 pagi, aku hantar dia pergi kerja dan aku shot tros g kerja.. jalan berbeza tapi xberape jauh sangat la.. nak redah jem tu yang macam nak mati.. selalu balik dia akan setia menuggu aku, seawal jam 5.30 petang, dia sudah balik, sdangkan aku balik pukul 6 ptng, sometimes aku kene stayback sampai kerja abis.. bos aku pula macam haram, company tu bukan dia punya, tapi dia buat macam tu uncle tiri belah makcik sedara dia punya.. so, sometimes aku kene mara dengan dia sebab dia curiga samada aku kerja ataupun pergi gym..

kat tempat aku kerja tu ade gym, free 4 staff.. equipment baru, nice enviroment.. aku pernah bawak dia sekali, so dia takut, if aku pergi gym nie, mesti aku cari perempuan lain.. dia taktau plak atau mungkin dia xsedar yang setiap hari apabila aku balek amek dia kerja dan kami lepak minum, mesti dia cerita ttg kawan lelaki dia kat tmpat kerja, mula2 2 xde r aku cam amek pot.. dah lame2, macam terdetik lak hati ni cakap, "adakah anda merangkap gf sya sgt care kepadanya?? sehingga semua benda ttg dia anda tahu??"" tapi aku xpenah luahkan ape yang aku cakap, bukan ego, tapi bila aku cakap, kebarangkalian dia fikir aku xlogik mesti ada.. contoh cam lah, membe je kot, or sakai ke dia nie, ade ke ak ckp aku ske kat dak laki nie, or mcm2 lgi la.. ahhahah..

pernah ada satu hari di mana aku terpaksa balik lambat sehingga pkul 8 mlm, dia menggu aku shingga 7 mlm, dia call dan marah2, aku lak tension dgn bos, tanpa sedar aku pown marah dia balik, mungkin sebab dia xpercaya yang aku tgh kerja.. dia ingat aku lepak gym.. adoyaaiii.. aku wat r kje cpat2 n grak tros balik.. sampai kat subang aku tgk hpku ade txt, dia nak balik naik ktm.. aku berlari dari tmpat parking smpai ktm yg kebetulan baru smpai.. pernah tgk cite2 jiwang yg lari keja awek kat train x.. tu la yang aku buat.. xpernah2 lagi aku wat keje mcm tu.. ngan kecewanye setelah train berlalu.. aku carik public phone coz ku xde kedit mase tu.. bila aku telefon, dia ckp dah smpai shah alam.. member dia hantar.. OMG, aku bersenam tanpa niat... tros aku balek ke ofis, punch card, dan balik ke rumah.. 15x kerja kan.. hahah

afta that was ok la.. 2,3, ari dah lupe dah, simpan lame2 pown nak wat ape, xlaku gak ending dia.. huhu.. banyak pembaziran yang kami berdua lakukan di antaranye kami g genting, lepak cameron, melaka n etc.. ok.. setelah dia dah ade kereta, b4 that sbnarnye dah ade, tp dia xberani bawak lagi g kerja.. maklumla.. baru kan.. tp sbb eksiden kat subang tu la buat dia fobia sikit.. nowdays, dia dah bawak kereta sendiri g kerja, dia dah belajar indipendnt sket, dia pown selalu cerita dia ade ramai mmb kat ofis dia yang selalu membantu dia...

on one days, kami lepak kat mamak macam biasa, aku on9 pakai hp dia, n connection lembap gle mase tu, aku pown belek2 r hp dia, aku jarang bukak inbox dia sbb aku percaya dia dan privacy orang aku hormat, tapi dia selalu check akunye tkt aku wat hal.. uhhuhuhu.. aku tersentap tengok 1 mcj dia , dtang nya dari mmb ofis dia.. pendek ayat dia, tapi mcm black out je aku mase tu.. aku wat2 ok.. dia perasan aku bace mcj dia, so dia tnye aku ade pape nak cakap x?? aku rase mase tu mcm ape g aku nak buat nie.. aku buat2 macam xbace txt tu.. kami lepak lagi, n lagi skali aku nak bace dia dah padam txt tu..

aku balik umah, siap2 g bboy, dia pown dah balik umah.. dia call aku mase aku tgh bboy n menangis, dia ckp dia sedih.. aku tanye kenapa, dia cakap tak tahu, tibe2 je.. bukan ke aku yg patut sedih? atau dia sedih sbb aku x sedih?? aku tanye dia pasal txt tu, dia jawab just main2 je.. ade skit argue tp xbnyak la.. walaupun men2, aku tak tau nape ati aku xleh terime mende tu.. open mind xde hal g, open heart xreti aku derrr.. tapi sejak dari tu, hubungan kami agak dingin, aku mcm terlalu bnyak berfkir, tapi aku dah lupekan dah mase tu.. cume men kat status2 fb je.. kitorang berlawan2.. haha.. malam tu kitorang lepak lagi, tmpat same, wktu berbeza... incoming call dia masuk, seems mesra, afta drop call, aku wat2 tak reti n amek hp ea tgk sape call la.. same person lagi mcm dalam text.. teros lucifer masuk mengalahkan angel dlm bdn aku, dan fikir bukan2 plak.. adoyy.. aku xcakap pape lagi, tp bile balik dia perasan aku mcm len sket, then dia tnye, aku powwn jawab la ape yg aku rase.. mungkin aku salah aku doubt dia tapi, mmg aku tak tau kenapa hati nie mcm fragile sgt..

mungkin kerana dia pernah cerita kepada aku sebelum or selepas mcj tu aku xpasti, tapi dia ada pergi ke kubur salah seorang arwah rakan dia.. kat mane xingat tapi mmg jauh la.. balik daripada tu baru dia cerita kat aku.. so, aku mcm, knape xnak bagitau.. then, dia cerita la yg arwah tu pernah rapat n suka kat dia dlu, tapi dia tggu aku that time, then everythg is good about him.. aku just mampu mendengar, xlogik nak jelous dgn orang yang dah pergi, tapi aku tak tipu aku terasa gak perasaan tu n aku envy dia.. hope klu aku mati ade orang cerita pasal ku lagi.. ahakss..

so, perhubungan kami start dari sini agak rapuh, tiba2 dia hantar txt mengatakan dia dah xnak ade hubungan dgn aku lagi, dia benci aku and etc.. its so complicated, aku tak tahu ape salah akau, tp aku mungkin salah @ tidak, itu yang kite tak tahu.. dia mula berckp ttg masa depan, and all that stuff.. aku phm mungkin dia ade nmpak lelaki yg lebih berjaya dri aku, sbb dia dduk di kalangan golongan professional gak la.. aku useha untuk selamatkan relationship kami, but still aku x rase aku sgt kuat untuk ini.. aku xkan give up sbb ape yang kami dah lalui memang priceless.. aku tak tahu jika ada orang yang mudah lupe bile mereka dah agak lama dalam waktu yang tertentu...

so, disini,hope u guys please feel free to drop comment, critic or whatsoever, idea or anything for me to resolve or save or whtever i need to do to save this rltnshp again... tq 4 reading.. anda menang moto

Comments

Popular Posts